Myynti- ja takuuehdot

Maksutavat

  • Checkout Oy maksunvälityspalvelun kautta suomalaiset verkkopankit.
  • Jousto
  • Svea Webpayc
  • Collector Lasku ja Osamaksu

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!


Jousto

Jousto on suomalainen maksupalvelu, jolla voi maksaa verkkokaupassa joustavasti, nopeasti ja turvallisesti. Kun asiakas maksaa Joustolla ja valitsee maksutavaksi laskun, hän saa aina korotonta maksuaikaa 14 vuorokautta. Joustolla voi maksaa myös erissä jopa 1-12 kuukauden takaisinmaksusajalla. Jousto on verkkokauppiaalle täysin maksuton, eikä verkkokauppiaan ei täydy kantaa luottoriskiä.


SveaWebpay

Lasku sekä pinssit

SveaWebpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaaostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla.Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä.Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:


Kun valitset vaihtoehdoksi "maksa laskulla" tarkistamme luottotietosihenkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytätns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen.
Ostoksen enimmäismäärä on 1000 €. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 €. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.


Laskun muuttaminen luotoksi


Sinullaon mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittuminimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmatluottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla onluottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksenehtojen mukaisesti.


Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluunnumeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.


Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Erämaksu sekä pinssit


SveaWebpay(myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostoksetosissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasipinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessawww.svea.fi/pins.


Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi(TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.


Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitunajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitunsumman kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luotonpois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.


Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 42423330 tai asiakasinfo@svea.fi


Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saatasiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluotto tietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallennaja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.


Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Mechelininkatu1a

00180 Helsinki



Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias. Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 5000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 36 kk. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu. Nimellinen vuosikorko on 26,4 %.


Asiakas saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen.


Collector kantaa kuluttajariskin 100 %:sti ja rahat ovat tilitettävissä 5 pankkipäivän kuluttua myyntihetkestä. Collector-maksutavan kustannukset kauppiaalle ovat samat kuin luottokorttimaksuissa.


Collector myymälä -maksutavalla maksut tulee hyväksyä 14 päivän kuluessa, tai ne peruuntuvat automaattisesti.


Lisätietoja: http://www.collector.fi/


Toimitustavat

  • Postin kirje, Economy-, SmartPOST-, sekä Business Day-paketit.
  • Matkahuollon Lähellä-paketti, Bussipaketti ja Jakopaketti.
  • Suoratoimitus. Suoratoimitus on mahdollista  mikäli tilauksen kaikki tuotteet tulevat samasta tukkuliikkeestä.

Vimdata ei vastaa kuljetuksissa tapahtuneista virheistä, eikä kuljetusvaurioista. Kuljetusvauriot pitää ilmoittaa rahtiyhtiölle 7 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

Palautukset

Palautukset tulee aina lähettää osoitteeseen: Vimdata, Koskelantie 58, 62800 Vimpeli, Matkahuollon palautuskoodilla: 9515215. Palautuksen voi toimittaa mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen.

Palautusoikeus ei koske noutoasiakkaita, poistotuotteita, eikä käytettyjä tuotteita.

Tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus tilauksen vastaanottohetkestä alkaen.

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä, ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tuotteen liikkeestä. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön.

Palautettava tuote tulee olla täysin alkuperäisessä kunnossa. Mukana on toimitettava kaikki palautettavaan tuotteeseen sisältyvät tuotteet, kuten ajurit-cd:t, kaapelit, käyttöoppaat ym.

Palautusoikeutta ei ole käyttöönotetuilla tuotteella, kuten ohjelmistoilla, mustepatruunoilla, DVD/CD levyillä, tai tuotteilla jotka on sinetöity.

Ellei palautettava tuote ole täysin myyntikelpoisessa kunnossa, tuote palautetaan asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.

Tuotepalautukset on aina toimitettava:

  • Alkuperäisessä paketissa.
  • Hyvin pakattuna.
  • Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
  • Palautuslomake täytettynä.
  • Mukana tilitiedot mahdollista tuotteen ostohinnan palautusta varten.
  • Viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottohetkestä alkaen.

Palautukset voi tehdä joko tuomalla tuote toimipisteeseemme, tai lähettämällä tuote postitse asiakaspalautuksena. Emme lunasta jälkivaatimuksella lähetettyjä tuotteita.

Aiheettomista palautuksista johtuneet kulut veloitamme asiakkaalta täysimääräisesti.

Puutteellisesti palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen.

Takuu

Tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Tuotteen takuuaika mainitaan tuotetiedoissa.

Asiakas voi palauttaa tuotteen takuuvaihtoon Postin asiakaspalautuksena.

Mikäli tuotteesta ei testien jälkeen löydy asiakkaan ilmoittamaa vikaa, peritään huoltomaksu (25€), sekä palautuksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti.

Takuu kattaa tuotteissa esiintyvät rakenne-, raaka-aine- ja valmistusviat.

Takuu ei kata:

  • Vikoja, jotka ovat aiheutuneet ulkopuolisista tekijöistä (esim. ukkosen, tulipalon tai sähkökatkoksen aiheuttamat vauriot).
  • Virheellisestä käsittelystä tai käytöstä.
  • Luonnollisesta kulumisesta.
  • Ylikellottamisesta, tai muusta vastaavasta käytöstä.

Tuotteet lähetettävä takuuhuoltoon aina:

  • Alkuperäisessä pakkauksessa.
  • Mukana kopio kuitista tai lähetteetä.
  • Palautuslomake täytettynä.

Tuotteen tunnistetietojen pitää olla luettavissa, esimerkiksi sarjanumeron.

Joidenkin tuotteiden takuukorjauksen hoitaa maahantuoja tai huoltoliike. Tällaisten tuotteiden kohdalla asiakkaan tulee ottaa ensisijaisesti yhteyttä maahantuojan huoltoon tai huoltoliikkeeseen. Lista tällaisista tuotteista.

Asiakkaan on ilmoitettava viallisesta tuotteesta kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Hinnat

Hinnat sisältävät ALV:n.

Hinnat ovat sitoumuksetta.

Hintavirhetapauksissa joissa kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo, Vimdata saa perua kyseisen tuotteen myynnin.

Mahdollinen kierrätysmaksu sisältyy tuotteen hintaan.

Tuotetiedot

Vimdata ei vastaa valmistajien tai maahantuojien antamissa tuotetiedoissa mahdollisesti esiintyvistä virheistä. Pyrimme tarkistamaan tuotetiedot mahdollisimman huolellisesti.

Vimdata ei vastaa tuotetiedoissa mahdollisesti esiintyvien virheiden aiheuttamista vahingoista.

Tuotteiden varastoarvot ovat tukkuliikkeiden ilmoittamia.