Tuotteet joiden takuuhuollosta vastaa valmistaja, tai valmistajan valtuuttama huoltoliike.


ValmistajaTuotteetHuollon yhteystiedot

AcerKannettavat
Näytöt
Projektorit

Yhteydenotot: http://www.acer.fi/ac/fi/FI/content/service-contact

Puhelin: 09) 876 3574. Avoinna arkisin klo 09:00 – 17:00. Puhelintuki on ilmainen koko takuuajan ja se koskee esiannettua käyttöjärjestelmää ja laitteistoa.

Ota tarvittavat tiedot esille: - sarjanumero, ostopäivä, tarkka vikakuvaus, kopio ostotositteesta, tuotteen palautusosoite ja toimiva sähköpostiosoite


AG NeovoNäytötInfoCare CS Oy
Silvastintie 1, 01510 Vantaa
puh: 09 561 86 130 (arkisin klo 8:00-17:00)

A-LinkKannettavat

- Loppuasiakastuki 0600 41020 (2,67 € min + pvm) (ma-pe 8:30-15:30) - Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostilla: tekninentuki(a)a-link.com

A-LINK vastaa tuotteidensa takuusta. Takuuajan voit tarkastaa tuotteesta seuraavalla tavalla: tuotteen sarjanumeron ensimmäinen numero on valmistusvuosi (esim. 0=2012), takuu kestää valmistusvuodesta seuraavan vuoden loppuun (esim. 2013). Mikäli et ole varma tuotteen takuuajasta voit halutessasi laittaa kopion ostokuitista paketin mukaan. Huollon vaste-aika on n. 3-5pvä (postinkulkupäivät).

1.Pakkaa tuote huolellisesti (kuplapussi tai pahvilaatikko)

2.Liitä mukaan täydelliset yhteystiedot : - Nimi: - Sähköpostiosoite: - Osoite ja postinumero: - Kaupunki: - Maa: - Yhteyshenkilö: - Puhelinnumero: - Tuotteen nimi: - Sarjanumero: - Vikakuvaus:

3.Toimitusosoite: A-LINK takuuhuolto Kylävainiontie 20 FIN-02760 ESPOO FINLAND

4.Palauta tuote postilla: Käytä maksutonta postin asiakaspalautusta,tiedot saat postista. A-LINK vastaa kuljetuskustannuksista asiakkaalle päin.


AOCNäytöt, TV:tPuhelin 09 2311 3421.
Huoltolomake

APCUPS:tTakuuasiat (RMA), kuluttaja- ja alle 5kVA tuotteiden huoltopalvelut:
Puh: 0800 115 308 ilmaisnumero (suomi, ruotsi, englanti) ma - pe klo 8.30-17.30
Websupport: http://www.apc.com/support
Email: apcfinland@apc.com

Asus

Näytöt
Kannettavat
Pöytätietokoneet

Suomenkielinen puhelintuki/RMA numerossa 09-69379690. Ma - pe klo 10.00 - 18.00
Ohjeet: http://rma.asus.fi
Huoltotilaukset myös https://eu-rma.asus.com/pick_eu/fin/


BenQNäytöt
Projektorit

Tekninen tuki: 09-8171 0191 ( 10:00 - 18:00 )
RMA Helpdesk: 09-8171 0188 ( 10:00 - 18:00)

Vialliset tuotteet, on-site takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. Asiakas saa esitäytetyn ja maksetun palautuslomakkeen vialliselle tuotteelle jonka jälkeen hän on yhteydessä DHL:n ja sopii vaihtoajannkohdasta. DHL toimittaa korvaavan tuotteen asiakkaalta ja noutaa samalla viallisen laitteen asiakkaallta.

Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa:
http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3

Vialliset tuotteet, ”pickup, repair and return” takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. DHL noutaa viallisen tuotteen asiakkaan ilmoittamasta osoitteesta ja toimitaa tuotteen huoltokumppanille. Tuote korjataan ja DHL palauttaa tuotteen asiakkaalle.

Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa:
http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3


BrotherTulostimetBrother Finland Oy
Honkanummentie 2 01260 Vantaa
Puhelinvaihde (09) 875 921
Huollon faksi: (09) 876 7932

CanonTulostimet
Digikamerat
Digivideokamerat
InfoCare CS Oy, Silvastintie 1, 01510 Vantaa
Asiakaspalvelu: (09) 5618 6130, Ma-Pe klo 08.00-17.00
Fax: (09) 5618 6100
Sähköposti: powermill@powermill.fi
http://www.powermill.fi

DellTietokoneet
Näytöt
Projektorit

Ota yhteyttä Dell Tekniseen tukeen puhelimitse. Otathan sarjanumeron esille.
Tekninen tuki ja huoltopyynnöt: puh. 020 753 35 55 Klo 8:00 - 17:00 maanantai - torstai, 8:00 - 16:00 perjantai
Dell ProSupport –asiakkaiden tuki ja huoltopyynnöt: puh. 020 753 35 66 24h (suomen kielellä klo 8 - 16 maanantai - perjantai, muina aikoina englanniksi)

Tutustu Dellin tukivaihtoehtoihin netissä


D-LinkVerkkotuotteetArkisin 9.00 - 21.00
Puh: 0600 15557 , hinta 4.02 € / tukitapaus (takuutapaukset maksuttomia).
Tukisivut

DYMOTarratulostimetKuluttajien puhelintuki palvelee numerossa 09 229 07 04. Palvelu on avoinna arkisin klo 9 - 18
Tukisivusto
Huoltoilmoitus

Eizo

Monitorit

Normaalisti Eizo myöntää 5- vuoden takuun kaikille tuotteille, jotka on myyty Eizo Nordic AB:n kautta pohjoismaissa. Tarkemmat takuuehdot löytyvät jokaisen näytön mukana toimitusta takuukortista. Takuun ensimmäiset 3 vuotta näytöillä on vaihtopalvelu ja takuun 4. ja 5. vuosi ovat lähetys-palvelun alaisuudessa.


Palvelun tilaus:
Voit tehdä puhelimen kautta ja silloin voidaan heti arvioida että vika todellakin on näytössä. Voit täyttää myös ”huoltolomakkeen” seuraavassa osiossa ja lähettää sen Eizolle.

Lähetyspalvelu:
Tämä on normaali palvelumuoto esim. varkaudenestomerkinnöillä varustetuissa näytöissä. Asiakas lähettää viallisen näytön Eizon huolto-osastolle, me korjaamme sen ja sitten se lähetetään takaisin, tavallisesti korjaus kestää 5 työpäivää. Mikäli näytössä ei ole takuu voimassa niin asiakas maksaa kaikki kustannukset.

Noutopalvelu:
Jos asiakkaalla on mahdollisuus käyttää näytön alkuperäispakkausta niin asiakas voi tilata näytölle noudon. Korjaus-aika on sama kun lähetys-palvelussa.

Vaihtopalvelu:
Jotta asiakkaan odotusaika ilman toimivaa näyttöä jäisi mahdollisimman lyhyeksi niin voimme tarjota myös vaihto-palvelua (SWAP). Tämä palvelu on voimassa vain takuun ensimmäiset 3 vuotta. Asiakas tekee palvelu -tilauksen, ja Eizo lähettää vastaavan näytön asiakkaalle pyydettyyn toimitusosoitteeseen.Asiakas pakkaa viallisen näytön samaan pakkaukseen, jossa vaihtolaite oli lähetetty. Vaihtolaitteen mukana tulevat tarvittavat palautuslomakkeet. Sen jälkeen asiakas tilaa UPS Finlandin noutamaan viallisen näytön pois. UPS Finlandin yhteystiedot löytyvät palautuslomakkeista.

Eizo Nordic AB maksaa kaikki kustannukset.


Epson

Tulostimet
Skannerit
Projektorit

Tuotteen tekninen tuki ja huolto: 0201 552090 ma-pe klo 09.00-18.00
Yleiset ja mm. ostopäätökseen liittyvät tekniset kyselyt: 0201 552091 ma-pe klo 09.00-18.00
Sähköposti: level.one@epson.fi

Takuuhuollot: Infocare CS Oy 09-5618 6130


FinluxTelevisiot

Kaikissa Finlux huolto- ja reklamaatioasioissa ota yhteyttä:

Tehovideo Oy
Niittyläntie 3
00620 Helsinki
p. 0600 16757
Fax: 09 146 1767
huolto@tehovideo.fi

Tehovideolla on 13 valtuutettua Finlux-huoltopistettä Suomessa. Valtuutetut huoltopisteet vastaavat teknisestä neuvonnasta, huollosta ja kuljetuksista kyseisellä paikkakunnalla. Muilla paikkakunnilla laitteet lähetetään Tehovideo Oy:n keskushuoltoon. Tällöin kuljetuksen hoitaa Suomen Posti tai Matkahuolto, jonne/josta asiakas itse toimittaa/noutaa paketin. Muiden kuin takuuhuoltojen yhteydessä huolloista sovitaan huoltopisteiden kanssa.

Valtuutettujen huoltopisteiden yhteystiedot: http://www.finlux.fi/asiakastuki/huolto/huoltopisteet/


FujitsuKannettavat
Näytöt

Huoltokutsun voit jättää arkisin klo 8-18 maksuttomaan numeroon 0800 0 5979.

Liitäthän aina mukaan laitteen sarjanumeron ja kuvauksen ongelmasta. Etenkin tieto mahdollisista virheilmoituksista on tärkeää ongelman ratkaisemisen kannalta. Sarjanumero löytyy pöytäkoneissa keskusyksikön takaa, ja kannettavissa tietokoneissa se on laitteen pohjassa. Sarjanumero voi alkaa numerolla 3, 4, 7 tai kirjaimella Y. Sarjanumero on yleensä merkitty joko tekstin SNR, Identnr tai Ser.Nr. perään.

Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse
Kuluttajatuotteet: kotipc@fi.fujitsu.com
Yritystuotteet: tuki@fi.fujitsu.com
Huoltokutsut: huolto@fi.fujitsu.com


Garmin Huollon yhteystiedot
Garmin Suomi Oy/Garmin-huolto
Seisaketie 3, 08680 Lohja
Matkahuolto Lohja
Puhelin: (019) 311 0022
Fax: (019) 331 010
http://www.garmin.fi/huolto.php

HP  HP kuluttajatuotteiden tuki, puh. 09 81 710 005
HP tekninen tuki

Huawei 

Kaikki laitteiden ja alkuperäispaketin tarvikkeiden takuuasiat hoitaa:

Mobylife Helsinki Oy
Hiomotie 30,00380 HELSINKI

Tietoja huoltoon toimittamisesta: http://www.mobylife.com/fi/huoltoon-toimittaminen#yksityisasiakkaat


JollaPuhelimet

Huollosta vastaa Optima Service Oy, Hiomotie 30, 00380 Helsinki

Asiakaspalvelumme tavoittaa arkisin 8-17 numerosta 0600 0 1060

http://optimaservice.fi/huoltoon-toimittaminen/


JVCKodinelektroniikka

Hedengren Huolto, Mänkimiehentie 4, 02780 Espoo
Puh. (09) 6828 4200

Takuulomake


Kyocera Tulostimet Takuuasiat käsitellään aina Kyoceran asiakaspalvelun kanssa!
p. 09-4780 5300 tai huolto@dfi.kyocera.com
Asiakaspalvelusta saat ohjeet miten toimitaan.

Huollot:
Kyocera
huolto@dfi.kyocera.com, puh 09-4780 5300 (ark. klo 8-16)


Konica MinoltaTulostimetOta yhteyttä puhelimitse numeroon 010 442 9150, Huolto- ja tukikutsut ,niin Infocaren huolto auttaa selvittämään ongelman (työpäivinä klo 08:00 - 17:00).

LG

Näytöt

Puh: 0800 – 114635
http://www.lg.com/fi/tuki

LenovoTietokoneet
Näytöt

Lenovo vastaa tuotteidensa takuusta. Katso seuraava ohjeistus miten menetellä erilaisissa huolto- ja tukiasioissa.

Lenovon tuen numero: 09 74790 251
Aukioloajat:
Think –sarjan tuotteet ma-pe 08:00-17:00
Lenovo/ IDEA –sarjan tuotteet ma-pe 09:00-18:00
Palvelimet 24*7

Selvitä laitteesta kaksi numerosarjaa ennen yhteydenottoa huoltoon:
- Tyyppinumero/model name
- Sarjanumero
Nämä numerosarjat löytyvät samasta tarrasta koneen pohjasta tai joissain malleissa akun alta.


MSI Tietokoneet Teknisen tuotetuen puhelinnumero on 010 310 8136. Palvelukielet suomi ja englanti. Avoinna arkisin klo 8.00-17.00.
Huoltokutsu: Asiakas voi olla yhteydessä suoraan huoltopalveluntarjoajaan, joka on Suomessa Infocare. PUHELINNUMERO: 010 310 8100

NECNäytöt
Projektorit
Infocare CS Oy (ent. Powermill Oy)
Silvastintie 1, 01510 Vantaa
puh. 09-56186 130, fax: 09 - 561 861 00
email: powermill@powermill.fi

NikonKamerat

JAS Tekniikka Oy
Mannerheimintie 160 B
00300 HELSINKI
Puhelin: 0407 747 740
info@jastekniikka.fi
Arkisin 09.00-16.30


JAS Tekniikka Oy
Maariankatu 1
20100 TURKU
Puhelin: 0407 747 740
info@jastekniikka.fi
Arkisin 09.00-16.30


OKITulostimet

Tekninen tuki
Tekninen tuki 0207 900 804 (ark. 9.00 - 16.00)

Huoltotilaus: http://www.oki.fi/contact/order_service/index.aspx


OlympusKameratOlympus Finland Oy/Huolto
Pulttitie 14
00880 Helsinki
Puh. 09-755 2370

Takuutapaukset:
Mukaan tositteet joissa yksilöidään:

  • Tuote (takuukortti tai tulostettu kuitti jossa valmistusnumero)
  • Ostopaikka (kuitti, lähete tai lasku)
  • Ostopäivä

Kaikissa OLYMPUS digitaalituotteiden ongelmatapauksissa voitte ottaa yhteyttä Tekniseen Tukeen numerossa: 00 800 6710 8300. Palvelu on suomenkielinen ja maksuton soitettaessa lankapuhelimesta. Matkapuhelusta peritään vain paikallisverkkomaksu.

Vaihtoehtoisesti voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse: di.support@olympus-europa.com. Tämä myöskin suomeksi.


OptomaProjektorit Kaikki Optoma –projektoreiden takuuhuollot hoidetaan Infocare Finland Oy:n toimesta. Ota yhteys Infocaren asiakaspalveluun arkisin klo 8-17 numerossa 010 310 8100. Yhteyttä voi ottaa myös sähköpostitse osoitteella huolto@infocare.fi, tai Infocaren kotisivujen kautta osoitteessa www.infocare.fi

PhilipsNäytöt

Philipsin asiakaspalvelu puh. (09)2290 1908 maanantai - perjantai 09:00 - 18:00, lauantai 10:00 - 18:00

Kun otat yhteyttä Philipsiin, ota valmiiksi esiin seuraavat tiedot:
- Tarkka mallinumero
- Sarjanumero
- Ostopäivä


Samsung

Näytöt
Tulostimet
Kannettavat
Kamerat

InfoCare CS Oy, Silvastintie 1, 01510 Vantaa
Asiakaspalvelu: puh 010 310 8100 , Ma-Pe klo 08.00-17.00
Sähköposti: huolto@infocare.fi
http://www.infocare.fi

SanyoProjektoritSovi Service
Åkerlundinkatu 3 b, 4krs
33100 Tampere
Puh: 010 281 2211
sähköposti: kontakti@soviservice

Sivustolta soviservice.fi voitte ladata huoltolähetteen, joka tulee lähettää viallisen laitteen mukana Sovi Servicelle.

Laitteiden huoltoon toimitus Matkahuollon, tai Itellan kautta. Takuuaikaisten Sanyo-tuotteiden rahtikulut maksaa Sovi Service. Käyttäkää tällöin asiakaspalautusta, tai vastaanottaja maksaa -palvelua. Takuunalaisten laitteiden mukaan on liitettävä kopio ostokuitista, vikakuvaus, sekä omat yhteystiedot.

SonyLCD televisiotTelehuolto Niinimaa
Sillankorvankatu 50
05800 HYVINKÄÄ
Puh: 019 426 4600
Postin asiakaspalautusnumero 607661

SonyKannettavatInfoCare CS Oy
Silvastintie 1
1510 Vantaa
Puh: 09 561 86 130
huolto@infocare.fi

TelewellKaikki tuotteetLoppuasiakas ottaa ensin yhteyttä Helpson tukipalveluun http://www.telewell.fi/index.php?node_id=16861

ToshibaKannettavat

Toshiban huoltokumppaneina Suomessa on Infocare. Puhelin 0800 111332 ( arkisin klo 9.00-18.00 ).
Soitettaessa seuraavat tiedot on hyvä pitää esillä: malli, sarjanumero, ostokuitti ja käyttöjärjestelmän mahdolliset virheilmoitukset.

Takuuhuoltoa varten rekisteröidy osoitteessa: https://www.toshiba.fi/registration/


ViewSonicNäytötInfoCare CS Oy, Silvastintie 1, 01510 Vantaa
Asiakaspalvelu: (09) 5618 6130, Ma-Pe klo 08.00-17.00
Fax: (09) 5618 6100
Sähköposti: powermill@powermill.fi
http://www.powermill.fi

XeroxTulostimetAsiakastuki ja huoltosopimustarvikkeet (09) 6937 9666

ZyxelVerkkotuotteet
ADSL-tuotteet
WLAN-tuotteet
ZyXEL-tuotteilla on rajallinen takuu, joka kattaa valmistusprosesseissa tai materiaaleissa olevat virheet. Jos ZyXEL-tuote hajoaa sille annettuna takuuaikana, korvaa ZyXEL tuotteen näiden takuuehtojen mukaisesti. Takuuaika voi vaihdella tuotemallista riippuen.

Kaikilla ZyXEL-tuotteilla on vähintään kahden vuoden korjaamotakuu. Lisälaitteet eivät kuulu takuun piiriin, lukuun ottamatta laitteen toiminnan kannalta oleellisia lisälaitteita, kuten virtalähteitä.

Lisälaitteita ei pidä lähettää huoltoon, ellei ZyXEL-tuki ole niin erikseen pyytänyt. Mikäli uskot tuotteesi olevan viallinen tai huollon tarpeessa, sinun tulee ottaa yhteys ZyXELin tukeen, saadaksesi rma-numeron. Tuotteet, jotka lähetetään huoltoon ilman rma-numeroa palautetaan asiakkaalle ilman, että tuotteelle on tehty toimenpiteitä.

Ennen kuin olet yhteydessä ZyXEL-tukeen, ole ystävällinen ja varmista seuraavat:

Tuotteesi on päivitetty uusimmalla ohjelmistolla, mikäli mahdollista.
Kaikki vikamääritykset, jotka on kuvattu pikaohjeessa, on käyty läpi ja kokeiltu.

Mikäli tuote on lähetetty ZyXELille huoltoon ja tarkistuksessa huomataan, että tuote ei ole viallinen vikakuvauskaavakkeen mukaisesti, ZyXEL varaa oikeuden laskuttaa käsittelykulut sekä työkorvauksen 30 minuutin ajalta, jona tuotetta testataan.

Mikäli huoltoon lähetetty tuote ei kuulu takuun piiriin, ZyXEL varaa oikeuden laskuttaa käsittelykulut sekä korvaavan tuotteen hinnan.

Kun lähetät tuotteen huoltoon (RMA)

- ota yhteys ZyXEL-tukeen saadaksesi rma-numeron
- täytä rma-kaavake sisältäen eritellyn vikakuvauksen rma kaavake
- liitä mukaan kuittikopio tai muu ostotodistus
- merkitse rma-numero selvästi pakettikorttiin

Tuen yhteystiedot:

Puhelintuki (arkisin klo 10-16)
ZyXEL-tuotteilla on maksuton käyttöönottotuki, joka on voimassa kolme kuukautta ostopäivästä. Käyttöönottojakson jälkeen puhelintuki on maksullinen.
Maksuton tuki palvelee numerossa (09) 4780 8411 (pvm/mpm).
Maksullinen tuki palvelee numerossa 0600 1 5511(0,95 € /min + pvm/mpm).
Poikkeavista aukioloajoista ilmoitetaan ZyXELin suomen kotisivuilla www.ZyXEL.fi

Sähköpostituki
ZyXEL-tuen tavoittaa sähköpostilla osoitteista tuki@ZyXEL.fi ja takuu@ZyXEL.fi. Sähköpostituki on maksutonta.